LoesInUSA.reismee.nl

DAY 5 - SAINT LOUIS BOTANICAL GARDEN

Vandaag houden we een sabbatdagje. Er is voor de moment een hittegolf dus het is niet te doen om heel te dag rond te stappen, jammer genoeg.

In de voormiddag gaan we op bezoek in de mooie botanical garden in Saint-Louis, opgebouwd in 1859 en is de oudste in de VS. Hier zijn we van plan zijn om een 'Tram Shelter' te nemen van ongeveer 30 minutjes, maar ...Eens aangekomen zijn er werknemers het Chinese Festival aan het opzetten voor 'Labor Weekend', waardoor de tram dus niet reed. Typisch.Het enige voordeel is dat de tuinmannen hard aan werken zijn en de tuin er fantastisch uit ziet.Dan zijn we maar te voet vertrokken. Hierdoor hebben weveel minder kunnen zien omdat de hitte niet lang draagbaar is.Onderweg komen we een gids tegenen zei ons dat je toch een hele dag nodig hebt om alles te zien. En hij vertelt een beetje geschiedenis van de tuin maar ik kon niet alles 100% verstaan en ben het toch al vergeten :).

Hier zijn enkele tuinen die we gepasseerd zijn:
- Daylily Garden
- Center for Homegardening
- Boxwoord Garden
- Japanese Garden (SUPER)
- English Woodland Garden
- Mausoleum
- Tower Grove House
- Gladney Rose Garden
- Ottoman Garden(dit is één van de enigste in deze soort in de hele wereld)

Dit zijn er maar een paar vanuit de 37 verschillende tuinen , just saying ... De tuinen zijn super mooi enverzorgd, overal een kaartje aan van wat het precies is met een datum op. Onderweg komen we tuinmannen tegen die alle tuinen tip top in orde brengen, en dat in die hitte! De foto's zeggen genoeg van hoe mooi en proper het daar is :D.

Persoonlijk vind ik de Japanese Garden de mooiste. Er staan bruggen, watervallen, en zo van die lichtbollen voor op het water, echt prachtig!

In de avond zijn we nog een keer gaan eten in T.G.I. Friday's maar buiten het centrum, echt tussen de locals ;). Hierna rijden we doorhet centrum van Saint-Louis. Tegen dan was het donker en dit is prachtig om te zien met alle lichtjes :).

Morgen terug 'on the road' maar nog geen idee naar waar, extra spannend :D