LoesInUSA.reismee.nl

DAY 7 - OMAHA

Eerste stop van vandaag: Omaha's Henry Doorly Zoo & Aquarium. Omaha staat bekend voor de biljonairen inwoners die geld doneren aan deze dierentuin. Dus je kan al denken hoe goed het in orde is en hoe groot deze is. Deze zoo staat op nummer 1 van over de hele wereld.Enkele hoogtepunten (dat er in Beglë niet te vinden is :)):

- Lied Jungle: hier stappen we een echte jungle binnen. Met aapjes, nijlpaarden, platte schildpadden (maar echt heel plat) en super grote vissen van wel 2 meter lang.

- Desert Dome: een twaalf verdieping hoge koepel met eronder een echte woestijn. Ingericht met speciale woestijnplanten en dieren natuurlijk :)

- Scott Aquarium: hier kunnen we door een koepel stappen, waardoor er vissen, haaien, schilpadden en roggen boven en rond je zwemmen, echt neig!

Dan iets wat ik nog nooit gehoord had: Camile Ride. Dus echt letterlijk, kameel rijden ... Voor de rest waren er beren, tijgers, gorilla's, giraffen, ... Zij komen zeker niets tekort in hun 'resort'. Natuurlijk hebben we dan ook het (stoom)treintje genomen rond heel de zoo, beautiful!!!

In de avond zijn we 'downtown' Omaha getrokken. Hier bezoeken we het Hearland of America Park. Langs het mooie meer, met een grote fontein, stappen we langs de riverwalk naar de Missouri River, dan terug richting de Old Market. Dit is een lange straat met kleine winkeltjes en restaurantjes, allemaal gezellig ingericht.

Omaha is een super gezellig stadje, niet te vergelijken met waar we al geweest zijn. Zalig om een rustige 'riverwalk' te doen, met op de achtergrond waterval geluid.

Morgen rijden we door naar Denver.