LoesInUSA.reismee.nl

DAY 23 - BAKERSFIELD - SEQUOIA NATIONAL PARK - FRESNO

In de late voormiddag vertrekken we naar Sequoia National Park. Het is ongeveer 2 uur rijden vanuit Bakersfield. Sequoia staat bekend voor de super grote gigantische bomen :). Het is een zeer kronkelige baan naar het park, als bijzittende in de auto is het echt om misselijk van te worden ... Maar alles om een grote boom te zien :D.

Eens aangekomen in het park, verbeterd de baan er niet op. Het wordt er alleen maar erger ... De ene kronkeling na de andere. Gelukkig kan ik me wat focussen om foto's te trekken, wat echt niet evident is als je van de ene kant naar de andere kant wordt geslingerd.

Langs de baan staan veel bomen, en als je naar beneden kijkt loopt er een mooie rivier waar grote stenen in liggen. Dan stoppen we bij het eerste uitkijkpunt. Hierop zien we 2 grote bergtoppen, ze zien er nogal grijzig uit. Dan rijden we verder richting de top en komen er meer en meer hoge smalle bomen. Echt de ene na de andere boom. Soms zelfs een tweeling boom :).

Na 2 uurtjes rijden in het park stoppen we om te picnicken. Er staan tafeltjes klaar, mooi afgebakend tot waar je mag komen. In Sequoia zitten veel wilde dieren, vooral beren. De vuilbakken zijn speciaal op slot gedaan zodat de beren erniet in kunnen. Tijdens de picnick horenwe veel, maar we zien echt geen enkel dier. Behalve grote raven :).

Dan rijden we door naar de General Sherman Tree. De grootste en dikste boom van heel de wereld. De boomheeft een diameter van 7.7en is 84 m hoog. Om de boom te kunnen zien moesten we eerst 700 m afdalen. Wel balen want dit moesten we ook terug omhoog, BAH! Super weinig zuurstof omdat we 7000 feet boven de zeespiegel zitten. Er is precies wel een heel stuk van de top afgeknakt, want de boom is echt geen 84 meter hoog ...

Verder rijden we nog de hoofdweg af, met hier en daar een prachtig uitzicht en een 'creek'. De Kings Canyon grenst aan Sequoia, maar hiervan hebben we alleen de bergtoppen gezien.

Tegen half zes komen we aan in ons motel in Fresno, en zijn we gaan eten in TGI Fridays, altijd lekker! Hier zien de winkel in het centrum van Fresno al ingekleed in Halloween.

De foto's van gisteren (Death Valley) staan er nu ook op, ik had gisteren geen WiFi in ons hotel, dus zijn we naar de parking van de McDonalds gereden en heb ik daar snel iets geschreven en ons hotel geboekt :).

Morgen gaan we naar Yosemite National Park en overnachten we in Modesto.