LoesInUSA.reismee.nl

DAY 32 - LOS ANGELES

Vandaag hebben we 7 uur met de Hop on Hop Off toer op gang geweest om Los Angeles te verkennen. Er zijn 6 kleuren busroutes voorzien. Wij hebben er maar 4 kunnen doen ... Je moet hier echt meer als 1 dag voor nemen. De eerste busroete is de oranje route, deze pikt je op aan de hotels rond LAX, handig :D. Hiermee rijden we tot aan Fishermans Pier om over te stappen op de groene route. De pier staat vol met boten, in alle maten en kleuren. Met de groene route komen we langs Venice Beach en pier, en rijden we tot aan de Santa Monica Pier. Deze pier is één groot pretpark, dit gaan we nog verkennen :D.

Op de Santa Monica Pier stappen we over op de gele route. We rijden een heel stuk door Beverly Hills en Rodeo Drive. Daarna stappen we over op de rode route om tot in Hollywood te raken. Het nadeel van deze bussen is dat de routes aan elkaar gemaakt zijn, dus niet door elkaar ... Dus als je naar Hollywood wilt, moet je eerst 3 routes nemen voor je er bent. Maar voor ons geen probleem! Dan zien we veel meer :D. In Hollywood rijden we onder andere langs de Walk Of Fame. Ik heb die van Steven Spielberg, Woopi Goldberg en Susan Surrandon gezien, dat zijn de enige die eruit springen omdat ik ze ken :). We rijden ook een stuk op de Sunset Strip, we hebben verschillende uitzichten op het bekende HOLLYWOOD teken enje ziet op de berg de ene gigantische villa staan na de andere. Ze doen hier ook toeren langs de villa's van beroemde mensen :D. Dan rijden we nog voorbij Sony Pictures en het Chinese Theater.

Het is super warm eens we in Hollywood aankomen, en dan zitten we nog bovenaan op een dubbeldekker ... Maar het is zeker de moeite waard! De rode toer zitten we helemaal uit, deze duurt 2 uur. Daarna moeten we terug de gele, groene en oranje toer nemen om terug in het hotel te raken :D. Er is dan ook nog de blauwe toer, die de Universal Studios toer doet en de paarse route die de Downtown LA doet. Deze is nog eens 2,5 uur, jammer genoeg kunnen we deze niet doen omdat we dan niet op tijd zijn voor de laatste bus om terug in het hotel te raken.

We hebben veel gezien van Los Angeles, maar bijlange nog niet alles. Los Angeles is veel groter dan ik in gedachten had. Het is wel proper, er lopen chique mensen rond, er rijden propere en deftige auto's, en je ziet veel minder zwervers dan in San Francisco :D. Wat me ook opvalt is dat hoe meer je richting Beverly Hills en Hollywood gaat, hoe chiquer de gebouwenworden en hoe meerluxe boetieks er opduiken :).

Morgen gaan we naar de Universal Studios en rijden we nog een deel zelf in Hollywood en Downtown LA dat we vandaag niet hebben kunnen doen met de Hop on Hop Off bus.

moeke

zo wanen jullie je een beetje een filmster!

oma en jet

we denken wel dat jullie de reis van jullie leven maken, en wij zien nu ook heel wat