LoesInUSA.reismee.nl

DAY 1 - CHICAGO

Na een lange nachtrust van 12u (het is vakantie e ...) en een lekker ontbijtje in ons hotel, trekken we het centrum van Chicago binnen.Langs de Michigan Avenue, ook gekend als de Magnificent Mile, vertrekken we naar het Millenium Park. Op deze Avenue vind je alles behale betaalbare winkels, restaurantsen hotels:). Onderweg zie je de ene enorme wolkenkrabber na de andere, de boten staan klaar aan de Chicago River voor een toeristentour.

Eens aangekomen in het prachtige park, geen enkel stukje onkruid te vinden trouwens,zien we daar de Cloud Gate of ook het grote "egg", echt grappig om te zien door de volledige weerspiegeling en ook mooi door de gebouwen. Er staan ook twee watermuren, wat heerlijk was om langs te stappen aangezien het al 30°C is. Kleine (en grote) kinderen liepen in het badkledij rond. Na het Millenium Park stappen we langs The Art Museum of Chicago en komen we aan in Grant Park. Hier zien we de Buckingham Fountain met een ongelooflijk hoge straal! Dan stappen we langshet Lakefront Path, hier was een triatlon bezig, goed zot in die warmte ... We zien een gigantisch zicht over Lake Michigan, met veel dopperende zeilboten, gewoon niet te geloven dat dit maar een 'Lake' is. Het is alsof je in Oostende probeert Engeland te zien maar het niet lukt :).

Dan zijn we doorgestapt naar de Navy Pier, wat een zalige gebeurtenis! Eigenlijk één grote kermis zowel binnen als buiten en voor jong en oud. Als je binnen komt, ruik je de popcorn al en de snoeperijen en zo van die noten op Amerikaanse wijze. Het staat er vol met kleine standjes met zo van die typische goedkope juwelen, horloges en kleren (brol dus eigenlijk ...) Alswe dan de weg naar buiten volgen, is het precies alsof je in de jungle binnenkomt. Eens buiten, staat er een reuzenrad, schommeldraaimolen, paardenmolen, circus,...Langs de kanten van de pier staan boten klaar om de toeristen rond te leiden voor een "Architecture Tour" of een "Classic Tour". Ook 2 enorm grote boten waar je zelfs op kon dineren :). Ook het ene vettige restaurant na het andere kan je er vinden. Wat heel mooi is aan de lange pier, als je achter je keek, de skyline prachtig is!

Morgen gaan we verder met de toerist uit te hangen in Chicago! Wat staat er op het programma? Dat kom je morgen te weten :).