LoesInUSA.reismee.nl

DAY 2 - CHICAGO

Vandaag beginnen we met een tochtje langs de Magnificent Mile richting de John Hancock Observatory, één van dé hoogste wolkenkrabbers van Chicago. Met de lift gaan we tot de 99ste verdieping om daar een 360° zicht te krijgen. ONGELOOFLIJK hoe hoog en ver zicht, en vooral hoe veel zwembaden er op het dak van sommige gebouwen staan :). Erg verleidelijk in het warme en zwoele weer van deze morgen ... Je kan hier ook in de 'tilt',daar kantelen de glazen ramen naar voren terwijl je hierop zit ofnaar voren leunt. Dan lijkt het alsof je eigenlijk in de lucht hangt. Dit heb ik dus niet gedaan, veel te hoog voor mij :).

Op de weg terug naar het hotel doen we een paar winkeltjes op de Magnificent Mile, deze keer de WEL betaalbare winkels ;). Onderweg komen we de Water Tower Place (nog nooit van gehoord) tegen. Een 7 verdieping hoge shoppingcenter. Van Victoria's Secret tot Macy's tot American Girl Store en Legoland :). Alle winkels zijn tip top in orde, alles blinkt en is tot in de puntjes afgewerkt.

Wegens veel te warm weer keren we rond de middag terug naar het hotel. In de namiddag hebben we niet veel gedaan aangezien de 'severe' storm die verwacht wordt. Hier hebben we weinig van gemerkt ;). Tegen 15u00 zijn we dan toch terug het centrum ingetrokken voor een typische toeristische boottocht. Zo een 'architecture cruise'. Zeer interessant, vooral niets van onthouden ;), het is gewoon aangenaam om een keertje niet te stappen en gewoon rond te kijken.

Voor ons avonddiner zijn we gaan eten in T.G.I FRIDAYS. Super gezellig restaurantje, zo echt als in de Amerikaanse films :).

Morgen is het zo ver, de echte roadtrip kan dan beginnen, SPANNEND!

Marie

Leuk om te lezen, Loes! Jullie hebben daar al heel wat gedaan precies. Veel plezier op de roadtrip, dat zal ook wel de moeite zijn!
Groetjes ook van Nette!

opa

jullie maken me echt jaloers. Ik moet toch nog eens naar de States. Morgen start jullie roadtrip, ik hoop dat er airco in de wagen is met al die hitte.
Succes ermee, vooral opletten voor snelwegenpolitie want die lacht er niet, niet alleen in de film.
Groetjes van Ofelia en mezelf

vake en moeke

geniet van wat je onderweg ziet, voorzichtig aan de chauffeur! Fijn te horen dat jullie al zoveel spectaculairs gezien hebben. Hier alles ok, nog steeds blok en examens en rotslecht weer!! xxx