LoesInUSA.reismee.nl

DAY 4 - SPRINGFIELD - SAINT LOUIS

HAPPY BIRTHDAY TOBI !!!

Vandaag zijn we tegen de middag vertrokken richting Saint-Louis. Na twee uurtjes rijden zijn we aangekomen en ingecheckt in ons hotel.

Het enige nadeel aan ons hotel is dat het net te ver buiten het centrum ligt en ik niet te voet kan vertrekken. DUS ik bel voor de eerste keer de American Cap Store op, wel speciaal zo een Amerikaan aan de lijn. Ik heb wel 2x moeten vragen: Can you repead that please? Die praten zo snel en onduidelijk maar een halfuur later stond er een taxi klaar om mij naar het centrum te brengen.

De 'cap' zet mij af aan de Kiezer Plaza. Hier staat 'the old courhouse'. Alweer een groot gebouw, maar super mooi. Meer naar beneden is er een City Garden, ook weer tip top in orde en gezellig om door te stappen. Verderdoor is er een Memorial Plaza met een paar sculpturen waar ik geen idee van heb waarvoor ze staan en mooie fonteinen waar je door kon lopen. Heerlijk als het weer zo warm weer is :). Eventjes later begint het te regen, te gieten, knallende donder en bliksem ... Mmm is dat even balen ... Ik schuil in een kleine bar, waar ik getrakteerd word op een lekkere 'diet coke' met super veel ijsblokjes! Net wat ik nodig heb :D.

Dan ben ik nog eventjes langs het Bush Stadium gepasseerd, nog nooit van gehoord. Nu lijkt dit een gigantisch groot stadion te zijn. Ik wou er langs gaan maar ik kon jammer genoeg niet binnen zonder te betalen, en zo een grote fan ben ik nu ook weer niet ;). Op zoek naar taxi omt terug naar het hotel te gaan, met mijn doorweekte kleren en schoenen, kom ik 'road to Arch' tegen. Achja, waarom niet :) ik ben toch al doorweekt! De Gateway Arch is een 192 meter hoog,boogvormig monument, machtig om hieronder te gaan staan. Ik had hem al van ver gezien maar van dichtbij is nog beter.

Dit zijn de hoogtepunten van Saint-Louis :). Het op zoek gaan naar een taxi om terug te raken is een ander verhaal. Je zou denken, dit is een fluitje van een cent, maar ik heb toch 10 min staan zoeken. Dan had ik ineens het geniale (al zeg ik het zelf) idee om bij een hotel te gaan zoeken en check, daar stonden er meer dan genoeg.

Morgen houden we een sabbatdag in Saint-Louis :).

Reacties

Reacties

loesinusa.reismee.nl

een heel fijne verjaardag Tobi in het verre usa van oma en jet

loesinusa.reismee.nl

leuk om jullie te kunnen bereiken

loesinusa.reismee.nl

wat fijn om nieuws te krijgen,dank en geniet ervan, oma en jet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!