LoesInUSA.reismee.nl

DAY 9 - DENVER - ROCKY MOUNTAINS - CHEYENNE

Na een slapeloze nacht met veel nachtlawaai en honden in de kamer naast ons, vertrekken we richting Rocky Mountains. Deze liggen net achter Denver, waar we vorige nacht gelogeerd hebben. Deze bergen hebben een totale lengte van 4800km. De bergen beginnen in New Mexico, door de VS en zo naar Canada.

Onze eerste halte van vandaag is Golden Gate Canyon State Park. Hier rijden we op een smalle weg, zigzaggend naar boven. De bergen zijn sterk begroeid, vele rotsen enhier een daar een woning of ranch. Eens aangekomen in State Park komen we tot de conclusie dat wij hier niet kunnen wandelen zonder enige ervaring. Dan maar naar het volgende stoppunt, namelijk Nederland.Hetkleine, lokale dorp ligt tussen de bergen. Hier is niet zoveel te beleven alleen maar een prachtig uitzicht over een meer en alle bergen rondom je.

Dan rijden we door naar Rocky Mountain National Park. Een groot park midden in de Rocky Mountains. Je kan er wilde dieren spotten, enorm veel wandelpaden om bergen te beklimmen of meren te gaan bekijken, vissen en paardrijden.Wij houden het bij meren bekijken :). Langs de 'Wild Basin' ingang zijn we met de auto een klein stukje in het park binnengereden, prachtige uitzichten en kleine rivieren. De tweede ingang die we gedaan hebben is Beaver Meadow, hier hebben we de weg naar Bear Lake gevolgd en een stukje gaan wandelen in de prachtige natuur. Jammer genoeg hebben we geen beren gespot, het is er veel te druk aan wandelaars en toeristen :).

Na het park rijden we door naar Cheyenne, Wyoming, naar ons hotel. We rijden langs een prachtige vallei waar de Thompson Rivier doorstroomt. Na de vallei, zie je hierhet landschap stilletjes aan veranderen, van bergen naar weien met bizons.

Eens aangekomen in Cheyenne, gaan we iets eten in het centrum en willen we dé rodeo gaan bezoeken in frontier park. Maar ... alles is hier zo dood als een pier :). Labor day ...

Morgen rijden we door naar Cody, Wyoming.

opa

De U.S. zijn niet alleen torenhoge wolkenkrabbers, maar hebben ook wondermooie natuur, waarvan ik echt kan genieten. Daarom heb ik 25 euro overgeschreven voor meer fotoruimte (400) om verder dagelijks mee te kunnen blijven bewonderen. Ben vol verwachting en succes met jullie trip.

Loes

Dit is super Opa, dank je wel voor de extra foto's.