LoesInUSA.reismee.nl

DAY 12 - CODY - YELLOWSTONE - JACKSON

Van zonsopgang tot zonsondergang zijn we onderweg geweest vandaag. We vertrekken in Cody richting Yellowstone, dit is nog bijna 2 uur rijden. We rijden direct de bergen en bossen in. Bijna aangekomen in Yellowstone, komen we al een bizon tegen op een berg :) dat belooft voor de rest van de trip! Het is alleen super koud buiten, ongeveer 5 tot 8°C ... Dikke truien komen naar boven!

Vanuit de ingang rijden we naar de Fishing Bridge. Onderweg ziet het er verwoest uit door bosbranden, maar ook kleine boompjes die aan het groeien zijn. Het zit er vol met wilde dieren zoals beren, bizons, herten, ... Alleen moet je geluk hebben om deze tegen te komen :). Hier zien we eindeloze zichten met bergen, bomen, kleine watervallen die van de bergen aflopen, rivieren, meren, ... Even later komen we langs de baan nog een bizon tegen die tegen de kant staat, en 2 herten die de weg ovesteken. We komen ook aan het Yellowstone Lake, dat aan de zijkant aan het dampen is, echt mooi! Het meer is heel uitgestrekt met in de verte hoge bergen.

Vanuit de Fishing Bridge (wat niet echt voor ons is :)), rijden we naar Canyon Village. Hier loopt onder andere de Yellowstone Canyon maar deze hebben we niet bezocht. We zijn wel gestopt aan enkele uitzichtpunten, de moddergeizer en de lage watervallen. Hier zie jevooral uitgestrekte weien die ineens veranderen in kleine bergen met bossen waar de beren zitten. We hebben jammer genoeeggeen beren gespot (hoe hard ik ook gezocht heb), maar wel veel bomen waar ze aan gekrapt hebben onderaan.

Na Canyon Village rijden we door naar de Tower-Roosevelt. Hier staat de Tower Fall, dit is een smalle en diepe waterval. Onderweg komen we een paar herten tegen bovenaan op een berg en een bizon die doodleuk op de weg aan het wandelen is met een 50tal auto's achter hem, gelukkig zitten wij aan de andere kant :). Tussendoor zie je dan nog eens een meer, veel bomen, een rivier met rotsen, een berg met lavastenen, ... We zijn ook gestopt aan een versteende boom, echt klein maar super mooi.

Daarna rijden we naar de Mammoth Hot Springs. Een verzameling van geizers die je van ver al kon zien door de felle witte kleuren en dampen. Hier is een weg gelegd speciaal voor de auto's om de geizers van alle kanten te zien. Deze hebben we natuurlijk gedaan ;).

Na Mammoth Hot Springs rijden we naar Norris (hier ligt de stoomboot geizer) en Madison waar ook verzamelingen staan van speciale geizers, we hebben ze niet allemaal gezien omdat we hiervoor de tijd niet hadden. Het uitzicht blijft hier ongeveer hetzelfde, het leukste onderweg is (proberen)wilde dieren spotten :).

Dan komen we aan in Old Faithful waar in 1.6km² de meeste geizers bij elkaar staan. Bij de grootste zijn we blijven zitten want deze spuit (ongeveer om de 90min) water omhoog. Dit is echt de moeite om op te wachten! Dan hebben we een grote toer gedaan naar de andere geizers, geen enkele die er hetzelfde uitziet, ongelooflijk mooi en speciaal.Ze hebben alle kleuren,vormen, dieptesen geuren :D.

Dan moesten we terug rijden naar Norris en Madison en Canyon, een hele omweg omdat de weg na Old Faithful om naar de zuiduitgang te gaan (waar wij moesten zijn), afgesloten was vanaf 2 september, dat is balen. Eens terug aangekomen aan Canyon,rijden we nog een heel stuk langs het Yellowstone Lake en Grant Village. De omgeving hier zijn vooral veel bomen en bergen en af en toe uitzicht op een meer of rivier. Onderweg zien we nog een wild dier, we zijn niet zeker welk het is :D. Ik heb er foto's genoeg van getrokken.

Eens uit Yellowstone rijden we in Grand Teton National Park. Hier hebben we niet veel van gezien, alleen gigantische bergen met scherpe punten en sneeuw bovenop en dit tijdens de zonsondergang. Na eindeloos naar het zuiden te rijden, komen we aan in Jackson voor één overnachting. We zijn ongeveer 13uur onderweg geweestvandaag, maar het is echt de moeite.We zijn blij dat we dit nationaal park erbij genomen hebben in onze 'roadtrip'.

Morgen rijden we door naar Salt Lake City!

moeke

onvoorstelbaar mooi en dat nog maar op foto, wat moet dat in het echt zijn?!?!

oma en jet

het is net of we een boek lezen en dan nog geillustreerd,tof hoor