LoesInUSA.reismee.nl

DAY 13 - JACKSON - SALT LAKE CITY

Nadat we(zoveel als het mogelijk is) bekomen zijn van het prachtige Yellowstone, vertrekken we naar Salt LakeCity, Utah. Eerst rijden we nog een even door het centrum van Jackson. Dit is echt DE cowboystad! Hier zijn echt alle huizen en gebouwen, zowel woonhuizen als winkels, aangepast in het 'westernse' thema. We komen zelfs een 'one million dollar cowboy bar' tegen, met in de avond een optreden van country zangers. Wel heel gezellig om door te rijden, redelijk toeristisch, je vindt er alles wat je wensen kan :D. Alleen is het er super koud!!! Het is maar 1°C als we opstaan ... BRRRR dit is niets voor mij!

Eens uit Jackson, zien weterug de eindeloze uitzichten op de baan en we rijden tussen de bergen en rotsen.Na een paar uur rijden in Wyoming, komen we aan in Utah. Het landschap verandert hier aanzienlijk. Je ziet meer boerderijen (cowboy ranches),weien met koeien en paarden, ... We spotten hier veel minder (tot geen) wilde dieren terwijl ze hier normaalwel zouden zitten, toch volgens de meldingsborden onderweg: "WILDLIFE ON YOUR RIGHT AREA" of "WILDLIFE CROSSING".Ook de bergen veranderen van groen naar canyon rood, prachtig om te zien. De ene minuut zit je in de groene bossen en bergen, de andere minuut is het landschap volledig uitgestrekt met hier en daar een ranch en droog gras.

Dan komen we aan in Salt Lake City. Deze stad ligt tussen de bergen, prachtig uitzicht vanuit onzehotelkamer. Salt Lake City is vooral bekend vanwege de mormonen en de zoutvlaktes. Dit gaan we morgen uitzoeken :D.

moeke

laat je vooral niet bekeren (haha)