LoesInUSA.reismee.nl

DAY 14 - SALT LAKE CITY

Vandaag blijven we een extra dag in Salt Lake City. We vertrekken tegen de middag richting Temple Square. Hier staan onder andere de tempel, tabernacle, assembly hall en het seagel monument van de mormonen. Het is een hele zoektocht om parking te zoeken aangezien vandaag het evenement van 'Salt Lake Comicon, meet the stars' is. We zien onderweg de gekste verkleede mensen: Wally, Pokémon, Battman, lelijke heksen, Avatars, de familie van Harry Potter, zo een paar van die kinderhelden, de meeste herken ik zelfs niet :D. Hier staan wel 500 mensen voor aan te schuiven ... Toch maar vreemd soms, die Amerikanen.

Eens parking gevonden, stappen we de Temple Square in. Er staan bloemen, planten en bomen, fonteinen, en standbeelden.De bomen zijn helemaal ingewikkeld in kerstverlichting, maar echt tot in de kleinste takjes. Dan komen we aan aan de tempel, ver kunnen we niet gaan kijken. Er staan hier wel 4 koppels klaar om te trouwen, met de (gigantische) families en bruidsmeisjes aanwezig uiteraard.De tempel is groter dan ik had verwacht, maar ziet er wel prachtig uit langs buiten. Net buiten Temple Square gaan de fonteinen gewoon verder. De bloemen zien er hier prachtig uit, en zijn vergezeld door kleine bruidsmeisjes of bruidskoppels om foto's te nemen :).

Dan trekken we door naar 'City Creek'. Een GIGANTISCH GROOT MEGA COLE winkelcentrum :D. Het zijn 2 gebouwen, met 2 verdiepingen, en je kan via een skywalker naar het andere gebouw. Op de 1ste verdieping staan er prachtige fonteinen waar kinderen kunnen doorlopen (en ik :p) aangevuld door prachtige vijvers en beekjes met planten in. Langs de zijkant van de vijvers staan tafels en stoelen om van een drankje te genieten. Van winkels vind je er alles wat je je maar kan inbeelden. Wij hebben nog solden en internationele korting)gedaan in Macy's en natuurlijk de H&M :).

In de avond zijn we nog door de wijken gereden. De huizen die er staan zijn supper schattig en mooi in orde. Die veranda's aan de voorkant van de huizen, nodigen je gewoon uit om binnen te springen, echt gezellig en aangenaam om te zien. Je komt er hier en daar een 'yard sale' tegen, met echt de grootste 'junk' die je je kan voorstellen :).

Naar de zoutoppervlakten zijn we jammer genoeg niet geweest, dit is nog eens 1,5 uur rijden.

Morgen gaan we Bryce Canyon en Zion National Park bezoeken, en overnachten we in Saint-George.

Lies

Saint George, Bryce Canyon,... Ik ken dat van ergens, maar van waar was dat nu ook al weer ;-)
Geniet ervan