LoesInUSA.reismee.nl

DAY 15 - SALT LAKE CITY - BRYCE CANYON - ZION - ST GEORGE

Deze morgen zijn we vroeg vertrekken richting Bryce Canyon. Eens uit Salt Lake City zien we het landschap droger en droger worden. Het groene gras ziet er echt gelig uit. Je ziet alleen nog op welke stukken er boeren zitten :). Na 4 uur rijden, zie je de bergen veranderen van kleur, de normale kleur wordt roder en roder. Dan komen we aan in Red Canyon. Prachtige rode bergen met groene bomen op, het landschap ziet er wel droog uit en er ligt veel zand. Eens door de Red Canyon komen we aan in Bryce Canyon.

In Bryce Canyon kunnen we alleen bovenop de Canyon rijden met af en toe een stopplaats met een uitzicht of een bepaalde vorm in de bergen. Veel uitzicht was er niet, aangezien het slecht weer is. We zitten redelijk hoog in de bergen en de wolken hingen ontzettend laag dus je kan al raden dat we niet zo veel uitzicht hadden. Maar hetgeen dat we gezien hebben, was wel prachtig!

Daarna rijden we door naar Zion National Park, de oost ingang. Hier zijn we maar een klein stuk doorgereden. Hier en daar een wild dier gespot :), soms zelfs op de weg. Het landschap is hier ook heel droog, rood, prachtige bergen, je ziet er ook cactussen :). Meer kan ik hier niet over zeggen, behalve dat het onweerstaanbaar mooi en groot is.

De stadjes tussendoor zijn enorm westeren en super gezellig. Een paar uur later komen we aan in Saint George. Hier zie je het landschap echt veranderen in een 'woestijn'. Ik heb wel de indruk dat het een iets chiquere stad is dan die we gepasseerd zijn. Er staan meer grotere huizen en villas. We zijn ook even langs de Temple van Saint George gereden. Een mooie witte grote tempel tussen het groene gras.

Eens aangekomen in ons hotel, zijn we stikop van alweer een hele dag te rijden. Morgen rijden we doornaar Page aan Lake Powell.