LoesInUSA.reismee.nl

DAY 16 - SAINT GEORGE - PAGE

Na een beetje uit te slapen, vertrekken we tegen de middag naar Page. Onderweg wordt alles nog droger dan ervoor. De temperatuur verschilt elk halfuur. Hoe verder we rijden, hoe meer canyons we tegenkomen. Echt in alle soorten vormen en vooral kleuren. Sommige canyons die we zien zijn onderaan grijs, dan rood, dan terug grijs, en de toppen zien dan weer groen. De onderscheiding in deze kleuren zie je echt goed door een rechte streep op de canyon. Prachtig om te zien. Zo zien we de ene canyon na de andere.

Bijna aangekomen in Page, zitten we in de woestijn. Overal zand met uitgedroogde struiken en boompjes. We zijn eventjes langs de weg gestopt voor een ‘scenic view’. Amaai dat is zeker de moeite. We hebben een uitzicht over Lake Powell, de bekende dam en Page zelf.

Om Page binnen te rijden, moeten we over een brug langs de dam. Deze dam is gigantisch groot, dit kan je je niet voorstellen … Langs de ene kant staat het water super hoog, langs de andere kant zie je een kleine rivier doorstromen, maar we moeten goed kijken vanuit de auto want dit is enorm diep!

Eens aangekomen in Page, zien we dat het uur nog een keertje veranderd … Mmm nu zijn we 2 uur te vroeg om in te checken in ons hotel. Het is dus vanaf nu 9 uur verschil met België in plaats van 8 uur. Dan zijn we downtown gereden in Page en Mexiaans gaan eten, een paar winkeltjes gedaan, echt de toerist uitgehangen ;). Page is heel toeristisch, super gezellig, en iedereen is hier heel vriendelijk. Je ziet hier ook veel Indiaantjes J.

In Page is buiten Lake Powell, ook de Antelope Canyon heel bekend. Dus willen we hier een kijkje gaan nemen. De weg die we met de auto moeten afleggen om daar te raken, is afgesloten. Blijkbaar heeft deze weg vorig jaar door een aardverschuiving een hoogteverschil gekregen. Je mag er niet alleen rond stappen, dit moet met een begeleider. De toeristische toer is helemaal uitverkocht voor de rest van de dag … Dus met andere woorden, hebben we niets kunnen ontdekken van de bekende canyon en Lake Powell. Dan was er ook een bekend tuintje in de canyon, waar je een stukje voor moet stappen, en om half zes is er begeleide toer. We denken dan gaan we die nemen aangezien we echt niet gewoon zijn om te ‘hiken’. Eens half zes begint het natuurlijk te regenen :), daar gaat onze stapuitstap. We hebben echt een pecht dagje vandaag!

Page is blijkbaar wel een stadje waar je alles op voorhand moet regelen wat wij dus niet gedaan hebben J. Het hotel is hier super duur voor wat we krijgen, het was nog één van de enigste hotels die een kamer vrij hadden, dus we hebben weinig keus …

Morgen rijden we naar Monument Valley en overnachten in Flagstaff!