LoesInUSA.reismee.nl

DAY 17 - PAGE - MONUMENT VALLEY - FLAGSTAFF

Deze morgen zijn we terug op tijd vertrokken voor een lange dag op de weg. We vertrekken eerst richting Monument Valley. Hiervoor moesten we een hele omweg doen voor we daar aankomen. Onderweg zien we maar beperkt omwille van het slechte weer, de wolken hangen enorm laag. Het landschap is droog en hier en daar een berg of een gekleurde canyon. Eigenlijk grotendeels hetzelfde als gisteren :). Hoe dichter bij Monument Valley, hoe meer indianen we zien en hun kraampjes langs de weg met zelfgemaakte juwelen en 'rommel', en natuurlijk de paardjes en schapen :).

Eens aangekomen in Monument Valley, gaan we eerst een kijkje nemen in het Visitor Centrum omdat we niet zeker weten of we zelf mogen rijden in de valley. Gelukkig hebben we de juiste auto en mogen we zelf rijden, WOEHOEW!!! De weg is van zand en rotsen en super heuvelachtig, echt een bumpy ride. Maar dit is een keertje iets anders dan altijd saai rechtdoor.

Monument Valley bestaat uit 7 verschillende monumenten in een soort rots. We krijgen een kaart met de route die we moeten volgen. De monumenten hebben allemaal een aparte naam zoals: Three Sisters, Totems, Elephant Bumbs, West Bumbs, ... Allemaal gigantisch groot, je kan er haast niet naast kijken :).

Na een 1,5uur rijden, komen we aan op een 'scenic view', prachtig!!! Maar dan zien we ineens immense donderwolken op ons afkomen, iedereen rijdt ineens weg. Na 10min rijden zitten we knal in het onweer. Het zand vliegt in het rond, dikke druppels neer, we zien niets meer en iedereen moet met zijn auto aan de kant gaan staan. Natuurlijk zitten we in het zand, dus hopen we dat we er nog uitraken met de auto en niet vaststeken in de modder.Nadat de wolken een beetje wegtrekken, neemt Tobi het initiatief om eerste te vertrekken, den HELD! Je ziet echt 9 auto's mooi volgen achter ons :).

We zien de valley ineens veranderen naar modder en preciesklei. Talloze rivieren vormen zich op de wegen, dat maakt het echt een avontuur! Wat een ervaring, dit is super leuk! De rivieren hebben ons net niet meegesleurd, we hebben echt geluk met onze auto. Degene die in de toeristische trucks zitten, hebben minder geluk ... Open cabines in de gietende regen, wat hebben wij gelachen :D! (Geen schrik Moeke, we zijn veilig in ons hotel geraakt hoor :)).

Dan rijden we door naar Flagstaff, hiervoor moeten we een groot deel terug rijden. Maar zo'n landschappen raak je niet beu. Alleen het slechte weer is een beetje jammer vandaag. Flagstaff is klein, maar gezellig. Het hotel valt hier beter mee dan gisteren.

Morgen staat dé Grand Canyon op het programma en overnachten we in Williams.

moeke

schitterende landschappen, ik geloof graag dat jullie daar niet op uitgekeken raken. En ik ben niet echt ongerust Loes, ik ben blij dat jullie dat allemaal kunnen ervaren en met zo nen held aan uw zij is het waarschijnlijk zalig reizen!! Dikke kus