LoesInUSA.reismee.nl

DAY 24 - FRESNO - YOSEMITE NATIONAL PARK - MODESTO

Na een welverdiende nachtrust, vertrekken we naar Yosemite National Park. Het is ongeveer 2 uur rijden vanuit Fresno. Yosemite is vooral bekend om de vallei met de 2 rotsen van graniet, de Half Dome en El Captain. Sinds een paar maand is er een bosbrand ontstaan net voorbij de Half Dome. Voorlopig was deze onder controle. Echter 10 dagen geleden is er door een hevige windhoos, de brand verder verspreid en hebben ze verschillende mensen moeten evacueren. Hierdoor zijn er verschillende wegen afgesloten aan de Half Dome. Wij hebben hier vandaag geen last van gehad, alleen soms een rookgeur dat langskwam.

Onderweg naar Yosemite zien we al een super mooi zicht voor ons met rotsen, smalle lange bomen, water langs de weg, alleen ontzettend droog gras.De weg is hier ook ontzettend zigzaggend, maar het valt al beter mee dan gisteren. Eens in Yosemite hebben weprachtige uitzichten over de vallei. We volgen eerst de hoofdweg naarGlacier Point. Hier hebbenwe eenuitzicht over de Half Dome. Je ziet bomen, groen gras,een waterval in de verte, ensteile rotsen. 1 woord: PRACHTIG!!!

Dan rijden weterug om naar de YosemiteValley te gaan. We stoppen even bij de Bridalveil waterval om te picnicken. Alleen moeten we enorm goed kijkenwaarde waterval is ... Het water verdampt al voor het naar beneden valt :D. Nochtans is dit 1 van de grotere watervallen in Yosemite. Je moet maar eens goed kijken op de foto.Na ons eten rijden we nog heel de valley door langs beide kanten. Wat een prachtig gebied. De bomen zo groot en groen, de rotsen prachtig hoog en glinsteren in de zon, langs de weg een rivier met dikke rotsen in, de zon die door de bomen schijnt. het is precies een sprookjesbos! Gewoonweg schitterend om te zien.

Zelfs als we het park buiten rijden, blijft de rivier ons volgen, en de prachtige natuur ook.

oma en jet

hip,hip, hoera,gelukkige verjaardag LOES