LoesInUSA.reismee.nl

DAY 25 - MODESTO - NAPA - SAN FRANCISCO

Na een leuke skype met de oudjes en kleine broer en zus, hebben we weer volle energie om erin te vliegen vandaag. We vertrekken eerst richting Napa Valley. Dit is ongeveer 2 uur rijden vanuit Modesto. Napa staat bekend als een van de meest vooraanstaande wijnstreken van de wereld.

Eens buiten Modesto, zien we enkel droge bergen met hier een daar zwarte plekken van brand. Je merkt het als we steeds dichter bij Napa komen, je ziet meer en meer groen opduiken :). Als we nog dichter komen, zie je de ene wijngaard na de andere. Perfect in orde, super groen, je zit precies in Frankrijk of Italië. Dit is hier bijna een wereldreis aan het worden! Ha ha ha ...

Je kan in Napa de 'Napa Valley Wine Tour' nemen. Aangezien deze veeel te duur is voor ons (met gastronomisch eten en een waarschijnlijk super saaie toer van 3 uur) zoeken we de spoorweg zelf op met de auto en volgen deze :D. Wat een uitzichten! Dan rijden we voorbij Yountville. Wat een rijk dorpje. Je komt er de Rotary Vinyard tegen, de Countryclub en uiteraard een golfclub :). Kortom, het was de moeite waard om hier eens voorbij te rijden.

Na Napa, rijden we door naar San Francisco. Dit is ongeveer nog 1,5 uur rijden vanuit Napa. Het is file stad in, maar geen probleem want we zien een prachtige skyline met de Golden Gate Bridge en Alcatraz eiland op de achtergrond.

Eens aangekomen in ons motel, wat beter meevalt dan we hoopten, vertrekken we stapvoets naar Union Square. Van hieruit vertrekken de meeste typische Hopp On - Hopp Off bussen. Uiteraard hebben we ons direct een ticket aangeschaft en vertrekken we met de avondtoer. Hiermee rijden we door het Financial District en de (zovele) pieren. We zien de typsiche trammen die de bergen op en afrijden, zo die waar je bij op kan springen :). Pier 39 ziet er geweldig gezellig uit, maar dit is voor morgenavond.

Morgen gaan we San Francisco verder verkennen met de toerbussen, zalig dat je gewoon gaat zitten, luisteren en rondkijken, en natuurlijjk als een zot foto'sneemt :).

Niel

Foto's van Chinatown ;-)??

Loes

Dat is voor morgen :)