LoesInUSA.reismee.nl

DAY 26 - SAN FRANCISCO

Vandaag zorgen we dat we op tijd op Union Square staan voor de eerste bus te nemen naar de Golden Gate Bridge. Dat is die grote rode bekende brug van San Francisco :D. De eerste toer die we doen vandaag is de rode toer.We zitten boven op de dubbeldekker met open dak en enorm veel wind met een paar regendruppels. We rijden eerst langs de Palace of Fine Arts en dan over de Golden Gate Bridge. Op de bridge is de wind alleen nog maar erger, precies of de wind blaast me van de brug af! Eens over de brug krijgen we 20 min om foto's te trekken en het uitzicht te bewonderen. Met andere woorden, om de toerist uit te hangen :). Om terug te rijden moeten we eerst terug over de brug en dan door Lombart Street. Dit is het bekende stukje straat met de 'haarspeldenbochten'. Dit gaan we proberen morgen met de auto te doen.

Eens terug aan Union Square gaan we iets drinken en wachten op de volgende toer, de groene toer. Het is nog een uurtje wachten maar er is genoeg te zien om je bezig te houden :). Dan vertrekken we met de 2de bus richting de Golden Gate Park. We hebben een super leuke buschauffeur! Hij maakt de rit super gezellig, iedereen ligt plat van het lachen, en hij heeft zelfs aangepast muziek voor alles.Vooral voor de hondenuitlaters ... Geen idee wat hij tegen hondenuitlaters heeft, maar elke keer dat hij een hondenuitlater ziet, zette hij het liedje: Who let the dogs out, op. De rit zelf is grotendeels in Victoriaanse huizen, prachtig! Je ziet ze in alle kleuren. Vooral bekend is Alamo Square. Het park zelf is heel mooi en groen, met een eigen Botanical Garden en Japanse Garden.

Dan rijden we terug naar Union Square voor de 3de en laatste toer van de dag, de blauwe toer. Deze toer is de Downtown City Tour. We rijden langs Chinatown, wat trouwens super groot is, had ik niet verwacht. Dan door naar Italy, Financial District, North Beach, Pier 33 en bij pier 39 zijn we afgestap. We waren eigenlijk van plan om Alcatraz te bezoeken, maar het eerste ticket was pas voor 23 september ... Mmm, niet dus!

Dan zijn we de pier 39 afstapt met super gezellige winkeltjes en restaurantjesin 2 verdiepingen (met de Bubba Gump Shrimps van de film Forest Gump), de zeeleeuwen die liggen te luieren en vooral veel lawaai aan het maken zijnop de pier en de visgeur die je over ruikt. Dan stappen we naar de Fisherman's Wharf, en de geur blijft ons achtervolgen :). Ook hier is het gezellig met live zangers op straat. Het zonneke komt erdoor en we zetten ons aan het ministrandje langs de pier. Zalig, vakantie!

Aan de pier is er een tram die de heuvels over gaat, maar hier staat de rij wel klaar voor de komende 2 uur dus dit kunnen we jammer genoeg niet doen. We stappen terug op op de bus richting Union Square. Wat een lange dag, maar veel gedaan en gezien!

Morgen rijden we nog even door San Francisco met de auto, en dan naar San Jose voor een overnachting.